soforallas

Új fuvarozási szabályozások 2024-ben: német, osztrák, francia és svájci összefoglaló

Célunk hogy segítse a sofőröket és a logisztikai vállalatokat az idén érvényes legfontosabb jogi és adózási változásokról és a szükséges intézkedések megtételében.

A globális és regionális szabályok egyre összetettebbé váltak.
A változás az egyetlen állandó – ez egy olyan igazság, amely különösen igaz a nemzetközi szállítmányozás világára, ahol a jogi és adózási környezet folyamatosan alakul, reagálva a gazdasági mozgásokra, és nem utolsósorban a környezetvédelemre.

A közelmúltban bevezetett változások Európa számos országában új kihívások elé állítják a nemzetközi fuvarozást, különös tekintettel a magyar sofőrökre és logisztikai vállalatokra. 

1.    Sofőr minimálbérek emelése
Németországban és Franciaországban a minimálbér emelése javítja a sofőrök jövedelmi lehetőségeit, ugyanakkor növeli a vállalatok munkaerő-költségeit. Fontos, hogy a fuvarozó vállalatok előre tervezzék a költségnövekedést és szükség esetén alkalmazkodjanak az árazásban.

2.    Emissziós szigorítások
Németország, Ausztria, Franciaország és Svájc is szigorítja a környezetvédelmi előírásokat, amelyek komoly befolyással lesznek a járműpark összetételére. A változások célja a levegőminőség javítása.

3.    A munkaidő és pihenőidő szabályainak változása
Franciaországban a munkaidőre és pihenőidőre vonatkozó szabályok változása közvetlenül befolyásolja a sofőrök munkabeosztását. A vállalatoknak és sofőröknek egyaránt naprakészen kell tartaniuk tudásukat, hogy megfeleljenek a szabályoknak és elkerüljék a bírságokat.

4.    Útdíjtarifák változása
Németország után Svájc és Ausztria aktualizálja az útdíjszabásait, ami várhatóan növeli a fuvarozási költségeket. 
Németország
Németországban 2024-ben számos fontos változás lép életbe, amelyek közvetlenül érintik a logisztikai szektorban és különösen a sofőrök mindennapjait. 

Minimálbér emelése
2024-től a bruttó minimál órabér 12,41 euróra növekedése azt jelenti, hogy a logisztikai szektorban dolgozók, köztük a magyar sofőrök is, jelentős béremelésre számíthatnak, amikor Németországban dolgoznak. Ez a változás különösen fontos a nemzetközi fuvarozásban dolgozók számára, akik így versenyképesebb díjazásban részesülhetnek.

Új szakember-bevándorlási törvény: könnyebben lehet munkát kapni
A változások lehetővé teszik a kvalifikált munkaerő, így a sofőrök számára is, hogy könnyebben kapjanak munkavállalási engedélyt Németországban. Különösen a logisztikai szektorban, ahol a munkaerőhiány miatt nagy szükség van kvalifikált sofőrökre.
A törvény megkönnyíti a nem EU-s állampolgárok számára is, hogy Németországban dolgozhassanak, ezáltal segítve a szektor munkaerőhiányának enyhítését.

Az új emissziós szabályozások célja, hogy csökkentsék a közlekedésből származó károsanyag-kibocsátást.
Szigorodnak az előírások a teherautók és más nehézgépjárművek számára, ami befolyásolhatja a fuvarozási cégek költségeit és esetleg új befektetéseket igényelhet a környezetbarát járműpark kialakításához.

Az útdíjszabás változása közvetlenül érinti a nemzetközi fuvarozókat, beleértve a magyar sofőröket is, akik Németország úthálózatát használják. Azt jelenti, hogy a fuvarozási vállalatoknak többet kell fizetniük az autópályák használatáért, ami növelheti a fuvarozási költségeket és befolyásolhatja a szállítmányozási árakat. Ez a változás különös figyelmet igényel a költségtervezés és az útvonaltervezés során is.

A legújabb ausztriai zöld Irányelvek
Ausztria zöld lámpát adott néhány nagy változásra, amelyek közvetlenül érintenek ha gyakran járod az osztrák utakat. Ám ezek a frissítések nemcsak a tájképet fogják zöldebbé varázsolni, hanem a költségeket is növelhetik.
Kezdjük azzal, ami mindenkit érint: bevezetésre kerül a kilométeralapú útdíj, ami azt jelenti, hogy minél többet megy valaki annál többet fizet. De itt van a csavar: ha a kamionod sok CO2-t bocsát ki, akkor magasabb díjjal számolhatsz. 

Az új CO2-adó hatása, hogy tovább növeli a nyomást a zöldebb, alacsony kibocsátású járművek felé való elmozdulásra.
Frissítések az osztrák elektronikus útdíjfizetésben
Az új rendszer egyszerűbbé és gyorsabbá teszi az útdíjak kezelését.A rendszer felhasználóbarátabb felülete pedig megkönnyíti az átállást az új szabályokra.
 

Svájc
Svájcban számos szabályozás szigorodik, ami komoly hatással lesz a nemzetközi fuvarozásra.

Új környezetvédelmi előírások
A nemzetközi fuvarozókat érintő legnagyobb változás az, hogy minden kamionnak meg kell felelnie a szigorúbb kibocsátási normáknak. Ez azt jelenti, hogy ha a járműved nem felel meg ezeknek a normáknak, akkor nem engedélyezik a beutazást Svájcba, vagy magasabb útdíjat kell fizetni. Ez ösztönözni fogja a flották modernizálását és a környezetbarát technológiákba való beruházást.
A sofőrök munkaidő-szabályozása Svájcban
A munkaidőre vonatkozó szabályok szigorítása azt célozza, hogy javítsák a sofőrök munkakörülményeit és növeljék az út biztonságát. Fontos, hogy pontosan nyilvántartsd az vezetési és pihenőidődet, mert a szabályok be nem tartása komoly bírságokhoz vezethet. Az új szabályozás célja a túlhajszoltság megelőzése és a balesetek számának csökkentése az utakon.

A svájc is emelte az útdíjakat
A tarifák változása a kormány környezetvédelmi és fejlesztési céljait tükrözi, amelyek között szerepel a közúti forgalom csökkentése és a vasúti szállítás ösztönzése. A változások hatása alaposan megnöveli a költségeidet, így fontos, hogy jól tervezd meg útvonalaidat az új díjszabások fényében.
 

Franciaország
Franciaországban 2024-ben életbe lépő változások új kihívásokat és lehetőségeket tartogatnak a szállítmányozási ágazatban dolgozók számára. Lássuk, a legfontosabbakat:
 

Béremelés a sofőr ágazatban
Kezdjük a jó hírrel: ha Franciaországban dolgozol, vagy francia cégekkel állsz szerződésben, akkor 2024 januárjától jelentős béremelésre számíthatsz. A minimálbér emelkedése több pénzt jelent a zsebedben, ami különösen fontos, figyelembe véve a növekvő élet- és munkaköltségeket. A változás javítja a munkakörülményeket is, hozzájárulva a szektor vonzóbbá tételéhez.
 

Munkaidő és pihenőidő
az ilyen típusú változások általában az Európai Unió szabályozásaihoz igazodnak, amelyek célja a közúti közlekedésbiztonság javítása és a sofőrök munkakörülményeinek optimalizálása.
Az EU szabályozása szerint a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó alapelvek közé tartozik, hogy a sofőröknek napi maximum 9 órát szabad vezetniük, amely hetente kétszer 10 órára növelhető. Heti pihenőidőnek minimum 45 órának kell lennie, amely bizonyos feltételek mellett csökkenthető 24 órára. 
Franciaország szigorítja a környezetvédelmi előírásokat, különös tekintettel a Low Emission Zones (LEZs) kiterjesztésére.

Ez szigorúbb emissziós követelményeket jelent a járművek számára, ami befolyásolhatja a régebbi járműparkkal rendelkező fuvarozókat. A változások célja a légszennyezés csökkentése és a környezeti lábnyom minimalizálása.
A fuvarozóknak érdemes mérlegelniük a járműpark modernizálását, hogy megfeleljenek az új előírásoknak és elkerüljék a magasabb útdíjakat vagy a LEZs-eken való áthaladás tilalmát. 

Mit jelent a LEZ? - A LEZ, vagyis Low Emission Zone (Alacsony Kibocsátási Övezet) egy olyan terület, ahol korlátozzák bizonyos járművek bejutását, hogy csökkentsék a légszennyezést az adott területen. Ez a szabályozás különösen nagyvárosokban és nagy forgalmú területeken gyakori, ahol a légszennyezés szintje magasabb, és ahol fontos a levegő minőségének javítása.

Nézzük a jó oldalát:
Az új szabályozásokhoz való alkalmazkodás nemcsak a kihívásokról szól, hanem lehetőségeket is kínálhat. A járműpark modernizálása, a hatékonyabb útvonaltervezés és a munkaerő-költségek optimalizálása hosszú távon előnyös lehet. Az előretekintő tervezés és az új előírásokhoz való alkalmazkodás kulcsfontosságú a sikerhez. Ehhez pedig tapasztalt, jó sofőrök kellenek.

Sofőr állások:
Ha szeretnél naprakész lenni a legfrissebb sofőr állás lehetőségekkel kapcsolatban, látogass el rendszeresen weboldalunkra. Itt mindig megtalálod a legaktuálisabb sofőr állásokat, sofőr béreket.
Legyél része egy olyan közösségnek, ahol a sofőrök és a munkaadók egyaránt megtalálják a számításaikat a folyamatosan változó piacon.